Ako by mala vyzerať reklamná typografia na fasádach budov? Ako zabezpečiť to, aby boli reklamné nápisy funkčné? Ale aj – ako by mohlo vyzerať námestie Centrum, keby bola reklama vo verejnom priestore regulovaná?
Pozývame Vás na stredajšiu online diskusiu, na ktorej sa budeme snažiť zodpovedať vyššie uvedené otázky s hviezdou východoslovenského dizajnu a typografie, Samom Čarnokým.
So Samom sme začiatkom júna realizovali workshop pre študentov Fakulty umení TUKE. Na základe odporúčaní manuálu dobrej reklamy sme spolu so študentmi dizajnu vizualizovali obchody nachádzajúce sa v parteri budov na námestí Centrum. Tieto vizualizácie budeme v stredu prezentovať spolu s manuálom.
Manuál sa nachádza na našej pripravovanej stránke s interaktívnou mapou, ktorú v stredu spustíme pre verejnosť a tiež ju odprezentujeme.
Ako vidíte, počas karantény sme sa nenudili.
Aj keď boli obchody pozatvárané, snažili sme sa vymyslieť cestu k tomu, ako vyvolať diskusiu s ich prevádzkovateľmi.
O tom, ako efektívnejšie označovať predajne a zároveň zmenšiť objem reklamy vo verejnom priestore sa porozprávame vo virtuálnom priestore 17. 6. o 18.00.
Pozývame Vás zapojiť sa!
_________________________
Samuel Čarnoký (1981)
Je absolventom Ateliéru vizuálnej komunikácie Fakulty umení na Technickej univerzite v Košiciach (2006), kde momentálne pôsobí ako odborny asistent. Ako freelance grafický dizajnér sa zameriava predovšetkým na dizajn písma a typografiu, knižný a editoriál dizajn. Pod značkou CarnokyType od roku 2010 tvorí a publikuje autorské písma. Je autorom a spoluautorom publikácií o písme na Slovensku – Fonts SK (2018); NEONa (spoluautor Radoslav Sinčák, 2014). Za svoju tvorbu bol ocenený v Národnej cene za komunikačný dizajn v roku 2016 a 2018. Žije v Košiciach.
---------------------------
Workshop organizuje Reč mesta a Wave centrum nezávislej kultúry. Hlavní partneri: Fond na podporu umenia, Sokratov inštitút.
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia